CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
123Next
Return to list New
View: 4071|Reply: 49

[Tempatan] Pesanan terakhir seorang Avenger-saya berusaha sungguh-sungguh untuk membanteras rasuah dalam kalangan bangsa saya-Dr Mahathir ajak orang melayu lawan rasuah.

  [Copy link]
Post time 26-2-2022 09:48 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by YgBenar at 26-2-2022 09:50 AM

Dr Mahathir Mohamad berkata dia sedar masa yang ada padanya semakin suntuk walaupun ketika ini kesihatannya hampir pulih seperti sedia kala.

Dalam keadaan yang semakin terhad itu, dia berkata, masa tersebut tidak akan membiarkan ia berlalu tanpa sebarang faedah.

"Bagi saya dalam jangka masa yang masih ada pada saya, ia tidak menjadi pembaziran jika saya berusaha sungguh-sungguh untuk membanteras rasuah dalam kalangan bangsa saya.

"Saya jemput semua orang Melayu menyertai perjuangan ini," katanya dalam hantaran terbaru di blognya hari ini.


Bekas perdana menteri itu dimasukkan ke Institut Jantung Negara (IJN) beberapa kali kerana masalah kesihatan dengan yang terbaru pada awal Jan lalu.

Dia kemudian menjalani prosedur elektif dan ia berlangsung seperti yang dirancang.

Pada 9 Feb ahli parlimen Langkawi itu memberitahu dia dibenarkan keluar dari IJN dan mampu melakukan pelbagai aktiviti harian dan berharap untuk pulih sepenuhnya.

Kata Mahathir, 97, ada ketikanya dia tidak berharap untuk pulih daripada masalah kesihatan yang dialami.

Menurut Mahathir semasa mengalami perasaan putus harapan, dia percaya masa untuknya sudah tiba, namun tetap bersyukur apabila hari ini dia kembali sihat.

Dalam keadaan sebegitu, katanya, dia tertanya-tanya apakah yang perlu dilakukannya, sama ada hidup dengan makan minum dan berseronok saja.

Pada masa sama, menurut Mahathir, dia sedar secara umumnya orang Melayu masih miskin dan ketinggalan berbanding bangsa lain walaupun Malaysia sudah diiktiraf sebagai negara middle income.

Sebagai orang tua dan ada pengalaman, tambahnya, dia diberitahu oleh kawan-kawan bahawa sedikit sebanyak pengaruhnya masih ada.

"Saya mungkin salah tetapi saya berpendapat bangsa saya memandang ringan isu rasuah.

“Inilah sifat yang diguna oleh orang tertentu untuk menyelewengkan bangsa Melayu daripada menolak sesuatu yang salah.

"Tidaklah boleh dinafikan kegagalan orang Melayu disebabkan mereka mudah pilih yang tidak baik kerana ia mudah. Yang mudah dan dekat lebih menarik apabila membuat pilihan. Mereka tidak berfikir panjang," katanya

https://m.malaysiakini.com/news/612136

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2022 10:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Lim Kit Siang pernah buat buku panjang berjela tentang korupsi Mahathir. Buku tu masih di jual di kedai2 buku dlm pasaran. Mahathir punca segala korupsi di Msia kata Lim Kit Siang.   nak percaya siapa skrg?
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2022 10:06 AM From the mobile phone | Show all posts
melayu x rasuah,  sepet n kutty je boleh
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2022 10:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Masalahnya kau melayu ke?
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2022 10:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Tua kutuk ni dh ada peluang utk buat reform dgn sistem sedia ada tp khianat... Guna alasan x cukup undi nk buat pindaan rang undang2 berkaitan tanpa cuba dulu...

Pegi mampus lah nk banteras rasuah bila org nk ubah sistem ko yg khianat
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2022 10:14 AM From the mobile phone | Show all posts
harizs replied at 26-2-2022 12:00 PM
Lim Kit Siang pernah buat buku panjang berjela tentang korupsi Mahathir. Buku tu masih di jual di ke ...

Nak ebook pls...heheh
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2022 10:15 AM From the mobile phone | Show all posts
axl_bach replied at 26-2-2022 12:12 PM
Tua kutuk ni dh ada peluang utk buat reform dgn sistem sedia ada tp khianat... Guna alasan x cukup u ...

Tu actually dedak je..xmo Kasi org lain naik..so dramatic mumia 97 ni..
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2022 10:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Orang tua2 cakap, kalau tengok guna mata kasar kita nampak apa yg kita nak tengok saja.

Setakat ni nampak dia saja yg bersungguh nak banteras rasuah. Kalau dia jahat sgt, kenapa liat nak heret ke mahkamah.
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2022 10:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Ya lahhg..anak sendiri bertungkus lumus niaga cendol tepi jalan,,bukan senang nak jadi billioner
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2022 10:26 AM From the mobile phone | Show all posts
harizs replied at 26-2-2022 10:00 AM
Lim Kit Siang pernah buat buku panjang berjela tentang korupsi Mahathir. Buku tu masih di jual di ke ...

Mati idop balik pun iols x percaya LKS Dapig tu
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2022 10:27 AM | Show all posts
dia mana ada kroni.... Melayu mudah lupa.....
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2022 10:29 AM From the mobile phone | Show all posts
kipaslaju00 replied at 26-2-2022 10:25 AM
Orang tua2 cakap, kalau tengok guna mata kasar kita nampak apa yg kita nak tengok saja.

Setakat ni ...

Kan chuols. Ummah2 benak ni semua duk cakap pasal anak dia kaya la hapa la. Sbb anak dia kaya maknanya anak dia makan duit rasuah ke ? Sampai skrg tak ada satu pertuduhan pun ke atas keluarga atok n anak2 nya. As we know betapa dendamnya jibun kt atok n vice versa, atok berjaya buktikan kerasuahan jibun n keluarga dia… meanwhile jibun smpai skrg xde satu benda n isu pun dpt heret atok n family ke mahkamah.
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2022 10:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Belibis replied at 26-2-2022 10:25 AM
Ya lahhg..anak sendiri bertungkus lumus niaga cendol tepi jalan,,bukan senang nak jadi billioner

Anak PM semua kena jd miskin ke chuols ? Kalau anak dia jd kaya sbb rasuah / kroni etc illegally pergi lah dakwa ke kantor polisiii. Setakat hearsay iols pun boleh cakap smlm iols nmpak babi terbang
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2022 10:33 AM | Show all posts
ada sorg lagi avengers



This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2022 10:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Iols rs acik tua2 for sure akan undi BN (ameno) n PN (pas) … harapnya anak2 muda balik la buat kejutan undi parti Pejuang.. so far iols tgok org2 muda yg educated masih favor atok.. kalau budak rempitzzzz emmm boleh tgok la kt fb diorg sokong siapa…
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2022 10:36 AM From the mobile phone | Show all posts
::
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2022 11:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Takda video nangis2 ke?
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2022 11:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Diam lah.

Engko jugak yg create budaya kroni dan kaki ampu dulu.

Bila dah turun kluar umngok baru nk benteras bagai… podahhhhhh!
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2022 12:09 PM | Show all posts
Api dalam sekam bukan mudah nak dipadam dengan segera sebab tu jangan biarkan ia menyala dari mula
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2022 12:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Since i tak percaya politician, Dr.M pun termasukla dlm golongan i tak percaya. But cukup2la menghamun dia. I pandang dia mcm pangkat atok. So tak sampai hati jugak nak membaca laharan forumer.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

31-1-2023 03:39 PM GMT+8 , Processed in 0.074710 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list